بهترين مكمل كاهش وزن

وبلاگ آموزش لاغري

بهترين مكمل كاهش وزن

۶ بازديد

متأسفانه، كاهش وزن براي برخي افراد سخت تر است و نياز به روش هاي تكميلي دارد. از جمله اين روش ها استفاده از برخي مكمل هاست كه علاوه بر مفيد بودن براي سلامت جسمي، باعث كاهش وزن نيز مي شود. در اين مطلب به ۶ نوع از بهترين انواع مكمل هاي كاهش وزن اشاره شده است.

متأسفانه، لاغري براي برخي افراد سخت تر است و نياز به روش هاي تكميلي دارد. از جمله اين روش ها استفاده از برخي مكمل هاست كه علاوه بر مفيد بودن براي سلامت جسمي، باعث كاهش وزن نيز مي شود. در اين مطلب به ۶ نوع از بهترين انواع مكمل هاي لاغري اشاره شده است.

روغن ماهي: اين روغن كه خواص متعددي دارد، تقويت كننده پوست، كاهش دهنده مشكلات قلبي عروقي و كاهش دهنده وزن است. روغن ماهي حاوي اسيد دوكوهگزائنوئيك است كه مانع از شكل گيري سلول هاي جديد چربي مي شود و به بدن اجازه سوزاندن چربي موجود را مي دهد. طي تحقيقي كه انجام گرفت، مشخص شد داوطلباني كه طي ۶ هفته هر روز روغن ماهي مصرف كردند، حدود يك كيلوگرم چربي بدن خود را از دست دادند و حدود نيم كيلوگرم عضله به دست آوردند.

 

اين در حالي بود كه اين افراد هيچ نوع تغييري در برنامه غذايي يا ورزشي شان ايجاد نكرده بودند. علاوه بر آن ادله زيادي نشان مي دهد، مصرف مكمل ماهي روي ميزان سراتونين تأثير مي گذارد، در نتيجه فرد به مدت طولاني تري احساس سيري مي كند. اسيدهاي چرب امگا ۳ موجود در ماهي به آساني به انرژي تبديل مي شود و براي سلامت كل بدن نيز مفيد است.

 

پروتئين: اگرچه پودر پروتئين تأييد شده وزارت بهداشت در اصل براي ورزشكاران توليد شده است، اما از آن جا كه باعث كاهش وزن مي شود، مردم عادي نيز به مصرف آن رو آورده اند. براي هضم پروتئين به انرژي بالايي نياز است و اين يعني مصرف آن سوخت و ساز را افزايش مي دهد و در نتيجه بدن چربي بيشتري مي سوزاند. براي هضم پروتئين نسبت به غذاهاي ديگر به انرژي بيشتري نياز است.

 

بنابراين مصرف پروتئين كمك مي كند تا طي روز، كالري بيشتري مصرف كنيد.
از طرفي هضم پروتئين كندتر انجام مي شود و به همين دليل فرد به مدت طولاني، احساس سيري مي كند. مصرف پروتئين، توده عضله را افزايش مي دهد كه به كاهش سريع وزن منجر مي شود. برخي ديگر از تحقيقات نشان مي دهد مصرف پروتئين باعث بهبود عملكرد سيستم ايمني بدن و كاهش درد عضلات پس از ورزش مي شود.

 

چاي سبز: شكي نيست كه روزانه نوشيدن چند فنجان چاي سبز باعث كاهش وزن و افزايش چربي سوزي مي شود.مصرف چاي سبز باعث افزايش كوتاه مدت اما چشمگير ميزان متابوليسم مي شود كه به چربي سوزي حتي هنگام استراحت مي انجامد. نتيجه اين چربي سوزي در قسمت احشايي آشكارتر است. علاوه بر آن، خطر مرگ بر اثر بيماري قلبي را كاهش مي دهد، با بيماري آلزايمر مقابله مي كند و از رشد غده هاي سرطاني در مثانه، سينه، ريه و معده پيشگيري مي كند.

 

كافئين: مصرف ميزان محدود كافئين، باعث تحريك سيستم مركزي عصبي و بهبود عملكرد قلب، عضله ها و رگ هاي خون و كاهش وزن مي شود. اما مصرف افراطي آن به تپش قلب و از دست رفتن آب بدن منجر مي شود. كافئين با بهبود بخشيدن به ميزان انرژي و افزايش دادن ميزان متابوليسم، قدرت بدن را براي سوزاندن كالري بيشتر مي كند. در اين شرايط عملكرد ورزشي بهبود پيدا مي كند و حتي هنگام استراحت ميزان انرژي كه بدن مي سوزاند، افزايش مي يابد. با هضم كافئين، سلول هاي چربي مقداري از محتويات خود را رها مي كند تا از طريق ليپوليز، چربي به انرژي تبديل شود.

 

CLA: مخفف اسيد لينوليك است. اين اسيد در فرآورده هاي لبني، گوشت بوقلمون و گوشت گاو موجود است و مصرف مكمل هاي آن باعث افزايش توده عضلاني مي شود.از آن جا كه عضله بيشتر از چربي كالري مي سوزاند، بدن به طور روزانه چربي ذخيره شده را دفع مي كند. علاوه بر آن روي قند خون نيز تأثير مي گذارد و در نتيجه ميزان چربي ذخيره شده كاهش پيدا مي كند. از طرفي «CLA» در كاهش ميزان كلسترول و مقاومت انسولين و تقويت سيستم ايمني بدن در مقابله با بيماري ها نقش دارد.

فيبر:براي خيلي از افراد يكي از سخت ترين قسمت هاي رژيم گرفتن، پرهيز از خوردن مواد غذايي چرب و شيرين است. اما مكمل هاي فيبر با كند كردن تخليه معده باعث كاهش اشتها مي شود.

در صورت مصرف مكمل هاي فيبر، مصرف آن بايد تدريجي و با ميزان زياد آب باشد تا دچار يبوست نشويد. البته مصرف مكمل تنها در صورتي مفيد است كه قصد كاهش وزن سريع داريد، در غير اين صورت داشتن يك برنامه غذايي سالم و ورزش منظم بهترين راهكار براي لاغري است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.